Vuile ongezonde lucht | Luchtreinigers en luchtzuivering

Vuile ongezonde lucht

Niet normaal hoe de lucht hier in deze kamer vervuild is. Wanneer 's morgens de eerste zonnestralen door het raam glippen, merk ik pas echt hoeveel fijn stof hier ronddwarreld. Maar daar is ook een reden voor. Vorige week hebben ze namelijk de gang geschuurd, alsook de houten vloer. Toen ik die dag m'n kamer binnenkwam zag ik haast niet door al het stof dat ronddwarrelde (het was door m'n deurspleet naarbinnen gevlogen). Onmiddellijk voelde ik me gepakt aan m'n adem. Gelukkig heb ik een luchtreiniger... Alhoewel.

Die staat hier op volle bak te draaien. Zonder twijfel heeft hij al veel stof uit de lucht gehaald. Het leuke is ook dat je dat mooi merkt. Wanneer je 's ochtends de zon laat binnenschijnen en vervolgens de luchtreiniger aansteekt, zie je mooi dat een heleboel deeltjes naarbinnen worden gezogen. Echter, het is maar een druppel op een hete plaat. En om eerlijk te zijn, ik durf die luchtreiniger ook niet onbemand achterlaten. Je weet nooit dat iets zou foutlopen en plots de boel in brand schiet... In elk geval ben ik tevreden, maar een duurder model had wel gemogen. Nu heb ik de goedkoopste versie die bij vandenborre beschikbaar was, al heb ik zo het gevoel dat die niet krachtig genoeg is.

0 reacties: