Allergie luchtreiniger | Luchtreinigers en luchtzuivering

Allergie luchtreiniger

Vaak zit ik op m'n bureau te werken en dan moet ik plots hevig niezen. Ik vraag me dan af "hoe zou de lucht in deze kamer er eigenlijk aan toe zijn?" Bij hevige zoninval zie ik dat duizenden - nee miljarden! - stofdeeltjes rustig ronddwarrelen.

Zou het dat stof zijn dat een allergie veroorzaakt? En toegegeven, ik ben al niet van de properste. Op de kasten en planken ligt jammer genoeg een dikke laag stof. Iets wat wekelijks gereinigd zou moeten worden, maarja: time is money!

Daarom is het tijd om een luchtreiniger aan te schaffen. Luchtvervuiling is namelijk een belangrijke boosdoener van tal van allergiƫn. Hoe kunnen deze zuiveraars dergelijke ziektes voorkomen? Wel, de negatieve ionen die een ionische luchtreiniger uitstoot omkapselen de vervelende stofjes, pollen en allergenen om deze vervolgens naar de grond te doen zakken. Hierdoor kunnen deze stofjes niet meer terecht komen in ons lichaam (via de luchtwegen).

Dit kan erf handig zijn bij katten- en hondenallergie, of in tijden van hooikoorts en pollen in de lucht. Ook huisstofmijt is vaak een boosdoener. Een luchtreiniger is opgewassen tegen dergelijke kwalen. Er bestaan tal van verschillende soorten en merken. Samen met u wil ik deze luchtzuiveraars uittesten en op zoek naar de meest optimale luchtreiniger. U vindt mijn ondervindingen op deze blog!

0 reacties: