Zijn HEPA luchtreinigers hun geld waard? | Luchtreinigers en luchtzuivering

Zijn HEPA luchtreinigers hun geld waard?

Ik worstelde al een tijdje met deze vraag. Een hepa-luchtfilter is zeker niet goedkoop. Zijn dergelijke luchtreinigers dan hun geld waard? Ik ging het even na op ask.com en effectief, iemand had zich die vraag ook reeds gesteld. Dit was het antwoord dat erop volgde:

Zijn luchtreinigers hun geld waard?

Zeker en vast. Ik heb er een in de slaapkamer en ik neem er af en toe eens de primaire velcroed strip af die zich in de luchtreiniger bevindt. Wanneer ik die strook buiten uitschudt valt er een grote hoeveelheid verzamelde stof af. En hou er rekening mee dat ik dat stof alleen uit mijn kamer komt, en dit gedurende een periode van een maand. Wat zou het dan zijn mocht ik hem pas leegmaken na een heel jaar?

Een concreet voorbeeld van de werking van een luchtreiniger vindt u hier: Air Purifier Demonstration.

0 reacties: